(DPF) er en viktig del som er montert på kjøretøy for å minske utslipp fra motoren. Filteret er med på å stoppe og uskadeliggjøre uforbrent eksos som slipper igjennom til eksosanlegget. Ett partikkelfilter vil etter hvert fylles opp og bli tett på grunn av eksosen som blir liggende igjen. Kjøretøyet skal etter hvert måle økningen i filteret og brenne filteret rent for partikler slik at det ikke vil bli tett og skape problemer. Dessverre er det mange ulike faktorer som gjør at dette ikke alltid vil fungere optimalt. Noen ganger har ett kjøretøy feil på motorsystemet (Feilkoder), som gjør at brenningsprosessen i filteret ikke vil gjennomføres. Andre problemer er mye småkjøring med mange start og stopp, som gjør at brenneprosessen enten ikke vil få mulighet til å starte eller ikke bli gjennomført skikkelig. Etter en stund vil filteret bli så fullt at kjøretøyet ikke lenger klarer å rengjøre filteret til et akseptabelt nivå igjen, og det fører til at kjøretøyet vil få feilkoder og gå i nødmodus. Motoren vil også slite med å få ut eksosen fra motoren, noe som er usunt for både motor og ulike komponenter rundt motoren.
Pris:
3000 kr alene
750 kr som tillegg ved bestilling av optimalisering
Vi bruker informasjonskapsler for å sikre at nettsiden vår fungerer som det skal, og for å tilby deg best mulig brukeropplevelse.
Avanserte innstillinger
Du kan tilpasse dine informasjonskapsler-preferanser her. Aktiver eller deaktiver følgende kategorier og lagre valget ditt.
De essensielle informasjonskapslene er avgjørende for sikker og riktig drift av nettsiden vår og registreringsprosessen.
Funksjonelle informasjonskapsler husker preferansene dine for nettsiden vår og aktiverer dens tilpasning.
Ytelsesinformasjonskapsler overvåker ytelsen til nettsiden vår.
Markedsføringsinformasjonskapsler lar oss måle og analysere ytelsen til nettsiden vår.